قالیشویی در کرج
خانه / شستشوی فرش / نحوه شستشوی مبلمان در منزل چگونه است؟

نحوه شستشوی مبلمان در منزل چگونه است؟

شستشوی مبلمان در منزل

ترفندهای شستشوی مبل در منزل

نظافت مبلمان در منزل

مبلمان از جمله لوازم کاربردی و پر مصرف در خانه و محیط های تجاری است. این استفاده گسترده از مبلمان قطعا باعث ایجاد آلودگی و لکه های بسیار در سطح آن می شود. قطعا می دانید که شستشوی مبلمان کاری نسبتا دشوار و نیازمند لوازم و دقت فراوانی در شستشو و خشک کردن است بنابراین بسیاری از افراد برای شستشوی مبلمان در منزل و یا محیط های اداری از مجموعه های معتبر ارائه کننده خدمات مبلشویی در کرج، تهران و هر منطقه دیگری که ساکن هستند استفاده می کنند. یک مجموعه معتبر مبلشویی با استفاده از تخصص و تجربه در کنار لوازم مناسب بهترین خدمات و نتایج را به شما ارائه می کند. اما اگر همچنان مایل هستید تا مبلمان خود را شخصا در منزل شستشو دهید این مقاله برایتان بسیار کاربردی خواهد بود.

شستشوی مبلمان در منزل

روشهای شستشوی مبلمان در منزل

برای شستشوی مبل در منزل روش های مختلفی وجود دارد مثل:

  • استفاده از یک ظرف آب و صابون
  • شستشوی مبلمان با بخارشوی
  • خشکشویی مبلمان
  • استفاده از خدمات مجموعه مبلشویی

مراحل شستشوی مبل در منزل

  1. مبلمان را جارو بزنید: برای شروع با جاروبرقی کشیدن مبلمان شروع کنید. ابتدا با استفاده از جاروبرقی، گرد و غبار و ذرات کوچک روی مبلمان را پاکسازی کنید. این کار به تمیز کردن عمیق‌تر و آسان‌تر مبلمان کمک می‌کند.
  2. تمیز کردن لکه‌ها: اگر لکه ای بر روی مبلمان شما است که نیاز به روش رفع مخصوص دارد باید قبل از آغاز به شستشوی کلی مبلمان از میان برود. برای تمیز کردن لکه‌ها، از یک پارچه‌ نرم و مرطوب در کنار یک شوینده ملایم و مناسب برای لکه استفاده کنید و لکه‌ها را با حرکات آهسته پاک کنید. همچنین، از محلول‌های ضد لکه مخصوص نیز می‌توانید استفاده کنید.
  3. انتخاب شوینده مناسب: دقت کنید که برای شستشوی مبلمان شوینده مناسب را انتخاب کنید. به طور کلی شوینده هایی که خنثی هستند( نه اسیدی و نه بازی) بهترین انتخاب هستند. اما برخی از انواع روکش های مبلمان نظیر مبلمان چرم و یا مخمل نیازمند شوینده های مخصوص هستند.
  4. تمیز کردن بخش های جداشونده: اگر مبلمان شما دارای بخش های قابل جدا شدن مثل تشک و کوسن است، آنها را جدا کنید. روکش های این بخش ها معمولا قابل جدا شدن هستند. درصورتیکه پارچه های مبل شما جزو پارچه های حساس نیست و قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را دارد آنها را در ماشین شستشو دهید. همچنین می توانید به شکل دستی این بخش ها را شستشو دهید.
  5. تمیز کردن بخش های غیر قابل شستشو: بخش های غیر قابل جدا شدن را شستشو دهید. نوجه داشته باشید که برای شستشوی این بخش ها به طور افراطی از آب و مواد شونده استفاده نکنید. این کار با توجه به دشوار کردن خارج کردن کل مواد شوینده و طولانی شدن زمان لازم برای خشک شدن مبلمان احتمال پوسیدگی و بروز بوی نامطبوع در مبلمان را افزایش می دهد.
  6. مبلمان را خشک کنید: بعد از شستشو و آبکشی تا جای ممکن آب موجود در بافت مبلمان را خارج کنید و مبلمان را در محیطی با تهویه مناسب قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین شوینده های فرش کدامند؟

 

شستشوی مبلمان در منزل

نظافت انواع مبلمان در منزل

  • مبلمان چرمی:

نظافت مبلمان چرمی نیازمند شوینده های مخصوص چرم است. استفاده از محصولات غیر استاندارد برای شستشوی چرم می تواند به مبل چرمی شما آسیب جدی وارد کند. توجه داشته باشید که برای شستشو و خشک کردن مبل چرمی از آب با دمای بالا و خشک کن های حرارتی استفاده نکنید. این کار به مبلمان آسیب جدی وارد می کند.

  • نظافت مبلمان پارچه ای:

شستشوی مبلمان پارچه ای محدودیت های کمتری نسبت به مبلمان چرمی دارد. توجه داشته باشید که از شوینده های خیلی قوی و یا اسیدی و بازی استفاده نکنید تا تغییر رنگ در مبلمان شما ایجاد نشود. همچنین رعایت نکات مندرج روی بسته بندی شوینده انتخابی می تواند بسیار موثر باشد.

  • نظافت مبلمان مخمل و جیر:

این نوع از مبلمان هم بسیار حساس بوده و شستشوی آن نیازمند دقت و مهارت فراوان است. برای شستشوی این نوع از مبلمان علاوه بر مواد شوینده مناسب نیازمند ابزار مخصوص هم هستیم. ضمنا از برس و دستمال های زبر برای نظافت مبل جیر و مخمل به هیچ عنوان استفاده نکنید.

 

بیشتر بخوانید: تمیز کردن مبلمان چرمی در منزل

 

 

شستشوی مبلمان در منزل

نتیجه گیری:

مبلمان، یک عنصر اساسی و مهم در دکوراسیون داخلی محیط‌های زندگی و کار ماست و برای راحتی و زیبایی فضا بسیار اهمیت دارد. توجه داشته باشید که نگهداری و شستشوی اصولی مبلمان می تواند تا حد زیادی بر عمر مفید آن موثر باشد. انتخاب بهترین شوینده مبلمان نیز برای شستشوی اصولی ضروریست. بهتر است در صورتیکه دانش و مهارت کافی را برای شستشوی انواع مبلمان ندارید از یک مجموعه مبلشویی مجاز برای شستشوی مبلمان کمک بگیرید.

برچسب ها: شستشوی مبل در منزل کرج، مواد شستشوی مبل در منزل، مراحل شستشوی مبل در منزل، آموزش شستشوی مبل در منزل، روش شستشوی مبل در منزل، راهنمای کامل خرید فرش برای خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *