قالیشویی در کرج
خانه / شستشوی فرش / شستشوی فرش و موکت با بخار

شستشوی فرش و موکت با بخار

شستشوی فرش با بخارشوی

چگونه فرش و موکت را بوسیله بخار شوی شستشو دهیم؟

فرش و موکت از جمله کاربردی ترین و لوازم و وسایل در تمام منازل هستند. اما این لوازم کاربردی به دلیل محل قرارگیری و کاربرد دائمی الوده شده و نیازمند نظافت و رسیدگی همیشگی و روتین برای حفظ زیبایی و نظافت هستند. در بسیاری از موارد موکت ها به دلایل مختلف به زمین چسبانده می شوند و شستشوی آنها کاری دشوار است و از روش های معمول شستشو نمی توان برای آن ها استفاده کرد. بخارشویی فرش و موکت یکی از راه های کاربردی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مراحل بخارشویی فرش و موکت

مرحله 1:

برای شروع سطح فرش را از وسایل خالی کنید. بهتر است وسایل را با فاصله قرار دهید تا بخار دستگاه بخارشوی به پایه های وسایل چوبی آسیبی وارد نکند.

مرحله2:

سطح فرش را از گرد و غبار و ذرات و آلودگیهای موجود روی سطح آن پاکسازی کنید. بخارشوی امکان پاکسازی ذرات درشت مانند بقایای مانده از مواد غذایی، مو، کاغذ و یا سایر آشغال های طح فرش را ندارد بنابراین باید قبل از آغاز کار فرش را کاملا تمیز کرد.

مرحله3:

بخارشوی توان پاکسازی لکه های خیلی عمیق یا قدیمی را ندارد. بهتر است قبل از استفاده از بخارشوی این لکه ها را برطرف کنید. بنابراین دفترچه فرش را به طور کامل مطالعه کنید و لکه ها را با روش های صحیح و به طور کامل پاکسازی کنید. پاک کردن انواع لکه از روی فرش به روشهای مختلقف امکان پذیر است.

مرحله 4:

بخارشوی را آماده کنید. شوینده را در محفظه مواد شوینده بریزید و به مقدار کافی اب در مخزن بخارشوی بریزید. توجه داشته باشید که مواد شوینده را مطابق با الیاف فرش و یا موکت خود انتخاب کنید.

بخارشویی فرش و موکت

مرحله 5:

وقتی دمای بخارشوی به مقدار مناسب رسید آماده شروع کار هستید. بوسیله بخارشوی تمام سطح فرش را نظافت کنید. توجه داشته باشید شستشوی با بخارشوی کاری نیازمند دقت است و باید به ارامی انجام شود تا لکه های باقی مانده به طور کامل پاک شود و تمام آب از فرش خارج شود تا در پایان فرش به طور کامل خشک شود و خیس باقی نماند. خیس باقی ماندن فرش باعث ایجاد کپک، رشد باکتریها و ایجاد بوی نامطبوع در فرش می شود.

برای اطمینان از پاکسازی کامل می توانید بعد از اتمام کار مخزن مواد شوینده را خالی کنید و یکبار بدون شوینده سطح فرش را بخارشویی کنید.

مرحله6:

در مرحله اخر فرش را در محیطی با تهویه مناسب قرار دهید تا کاملا خشک شود. بهتر است تا زمانی که فرش کاملا خشک نشده است از راه رفتن روی فرش و قرار دادن وسایل خودداری کنید.

بخارشویی فرش و موکت

مزیت های بخارشویی فرش و موکت چیست؟

شستشوی فرش، موکت و حتی مبل با بخارشوی مزیت هایی نسبت به روش سنتی دارد. از جمله این مزایا عبارتند از:

  • مصرف بهینه آب:

برای شستشوی فرش و موکت به روش سنتی به حجم بالایی اب برای شستشو و ابکشی نیازمند هستیم. و در بسیاری از موارد برای پاکسازی کامل مواد شوینده از بین پرزهای فرش اب بسیار زیادی لازم است.

  • استفاده بهینه از مواد شوینده:

برای شستشوی فرش و موکت به روش سنتی نیازمند مقدار زیادی مواد شوینده هستیم درصورتیکه برای شستشوی کامل یک فرش با بخارشوی به مقدار مشخص و مقرون به صرفه ای شوینده نیاز داریم.

  • هزینه های پایین تر برای شستشو:

شستشو بوسیله بخارشوی در مجموع هزینه های کمتری نسبت به شستشوی سنتی دارد.

بخارشویی فرش و موکت

نتیجه گیری:

همانطور که مشخص است قبل از استفاده از بخارشوی و شستشوی بخار  فرش و موکت لازم است دفترچه بخارشوی و فرش را به طور کامل مطالعه کنید. بسیاری از انواع فرش ها مثل فرش عای بافته شده از الیاف طبیعی امکان شستشو با بخارشوی را ندارند. الیاف این فرش ها در اثر تماس با دمای بالای بخار آب تغییر رنگ وشکل می دهند و در نتیجه سلامت و زیبایی فرش از میان می‌رود. درصورتیکه برای انجام بخارشویی فرش و موکت خود وسایل لازم را در اختیار ندارید می توانید از یک مجموعه خدمات قالیشویی معتبر کمک بگیرید. در صورت تمایل برای مشاوره رایگان و یا سفارش دهی با شماره 02634118 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *