قالیشویی در کرج
خانه / شستشوی فرش / شستشوی فرش ابریشم در کرج

شستشوی فرش ابریشم در کرج

روش جلوگیری از زرد شدن ریشه ففرش

نکات کاربردی شستشوی فرش ابریشم در خانه

شستشوی فرش ابریشم

فرش ابریشم یکی از انواع گران قیمت فرش ها هستند که  معمولا برای استفاده روز مره مناسب نیستند و بیشتر جنبه تزئینی و تابلو فرش دارند. با توجه به حساسیت بالای این فرش ها، شستشوی آنها نیازمند رعایت نکات شستشوی فرش ابریشم به شکل دقیق است. توجه داشته باشید که فرش ابریشمی معمولاً نیاز به شستشوی مکرر ندارد. در صورت امکان، از ایجاد لکه ها و تجمع آلودگی‌ها جلوگیری کنید و به طور منظم آن را نظافت کنید تا مدت زمان استفاده از آن را افزایش دهید. اگر مطمئن نیستید که می‌توانید این کار را به درستی انجام دهید، بهتر است به یک مجموعه معتبر قالیشویی در کرج ، تهران، شیراز و هر جای دیگری که ساکن هستید مراجعه کنید. افراد حرفه‌ای و متخصص در شستشوی فرش فرش های ابریشم را بدون کوچک ترین آسیبی به طور کامل از انواع آلودگی و لکه پاک خواهند کرد.

شستشوی فرش ابریشم در خانه

راهنمای شستشوی فرش ابریشم در خانه

  1. برای شروع کار بوسیله یک جاروبرقی تمام فرش را جارو کنید و ذرات ریز و درشتی که بر روی فرش وجود دارد را جمع کنید. این کار به خاک گیری فرش نیز کمک می کند.
  2. برچسب فرش و یا دفترچه راهنمای  (در صورت وجود) آن را به دقت مطالعه کنید. اطلاعات وجود در این دفترچه و یا رچسب ها بهترین شیوه شستشو برای فرش ارزشمند شما را به طور کامل توضیح می دهد.
  3. تست پایداری رنگ را انجام دهید. این کار برای حفظ ظاهر فرش و جلوگیری از پخش شدن رنگ آن ضروری است. یک پارچه سفید رنگ را به شوینده آغشته کنید و بر روی قسمت کوچکی از فرش بکشید. اگر دستمال شما رنگی شده است از شستشوی فرش ابریشم در خانه خودداری کنید. بهتر است در این شرایط کار را به یک قالیشویی مجاز و حرفه ای بسپارید.
  4. شوینده مناسب را براساس اطلاعات دفترچه راهنما انتخاب کنید.. درصورتیکه دفترچه را در دسترس ندارید بهتر است از شوینده های ملایم و مناسب با شستشوی فرش ابریشم استفاده نمایید. استفاده از شوینده های قوی ممکن است به الیاف فرش آسیب برساند.
  5. لکه را پاک کنید. قبل از آغاز پاکسازی کلی فرش بهتر است لکه ها از قبل پاک شده باشند. در زمان پاکسازی فرش از فشار دست زیاد و یا استفاده از برس هایی با الیاف زبر استفاده نکنید.
  6. سعی کنید بعد از پاک شدن لکه تمام شوینده مورد استفاده را از روی فرش پاک کنید. ماندن مواد شوینده در بین الیاف فرش ممکن است به آن آسیب برساند.
  7. فرش را خشک کنید و تا جای ممکن سعی کنید تا رطوبت آن را خارج کنید. برای جلوگیری از آسیب به فرش، در مرحله خشک‌کردن از دستگاه‌های خشک‌کن قوی و آفتاب مستقیم خودداری کنید. بهتر است فرش را در یک محیط مناسب با تهویه مناسب قرار دهید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین زمان شستشوی فرش

 

شستشوی فرش ابریشم در خانه

نکات کلیدی برای شستشوی فرش در خانه

  • همواره پیش از استفاده از هر شوینده‌ای، دستورالعمل‌ها و نکات مراقبتی تولید کننده را از روی بسته بندی مطالعه کرده و آنها را به دقت رعایت کنید.
  • از شوینده‌های قوی، محصولات حاوی مواد اسیدی و یا بازی استفاده نکنید، زیرا می‌توانند به فرش ابریشم آسیب برسانند. بهترین شوینده برای این فرش ها شوینده های ملایم با ph خنثی است.
  • فرش را به طور کامل آبکشی کنید تا هیچ‌گونه مواد شوینده ای در بین الیاف آن باقی نماند.
  • از دستگاه‌های گرمایشی، خشک‌کن‌های برقی یا آفتاب مستقیم برای خشک‌کردن فرش ابریشمی استفاده نکنید. گرما می تواند فرم و شکل فرش های ابریشمی را تغییر دهند.
  • در صورت عدم اطمینان به شستشوی فرش ابریشمی‌تان، بهتر است به قالیشویی معتبر مراجعه کنید تا فرش شما توسط افراد متخصص شستشو داده شود.

شستشوی فرش ابریشم در خانه

بیشتر بخوانید: روش های رفع بوی نامطبوع در خانه

نتیجه گیری:

سعی کنید روی فرش ابریشمی تردد کمتری داشته باشید، زیرا تردد زیاد می‌تواند به بافت فرش آسیب برساند و باعث کاهش عمر آن شود. همچنین، از استفاده از کفش‌های پاشنه بلند بر روی فرش ابریشمی خود استفاده نکنید. در صورت بروز لکه‌ها یا ایجاد آلودگی‌، سریعاً به پاک‌کردن آنها بپردازید. زمانی که لکه‌ها تازه هستند، به راحتی‌تر از بافت فرش پاک می شوند. از خشک کردن فرش ابریشمی در مقابل خورشید و یا وسایل گرمایشی برای خشک کردن آن جدا خودداری کنید. در صورتی که نیاز به شستشو، به قالیشویی معتبر و حرفه ای برای شستشوی فرش ابریشمی خود مراجعه کنید.

برچسب ها: شستن فرش ابریشم در منزل، شستشوی فرش ابریشم مصنوعی، تمیز کردن فرش ابريشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *