قالیشویی در کرج
خانه / شستشوی فرش / زمان مناسب شستشوی فرش

زمان مناسب شستشوی فرش

زمان مناسب شستن فرش

زمان مناسب شستن فرش چه زمانی است؟

فرش ها یکی از اجزای اصلی دکوراسیون خانه هستند که باتوجه به محل قرارگیری خاک و لکه های بسیاری را به خود جذب میکنند. فرش‌های خانگی، نیاز به شستشو دارند و این کار به علت جمع آوری گرد و خاک و لکه‌هایی است که بر روی آن ایجاد میشود. اما زمان مناسب شستن فرش، ممکن است برای بسیاری از افراد مبهم باشد. در این مقاله، به بررسی زمان مناسب برای شستشوی فرش خانگی پرداخته‌ایم.

زمان مناسب برای شستشوی فرش بستگی به چندین عامل دارد، از جمله نوع فرش، میزان استفاده، نحوه نگهدار از فرش، و میزان گرد و غبار و یا دیگر آلودگی‌هایی که روی فرش قرار میگیرد. همچنین فصل ها نیز برای شستشوی فرش تاثیر گذار است. در فصل بهار و تابستان به دلیل کاهش بارندگیها و تابش آفتاب مناسب ترین زمان برای شستشوی فرش است. در ادامه به بررسی هر یک از این عوامل پرداخته‌ایم .

زمان مناسب شستن فرش

  • نوع فرش

نوع فرش، یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین زمان مناسب شستن فرش است. فرش‌هایی که از جنس کرک و یا ابریشم هستند، باید بسیار با دقت و همراه با فنون ویژه شسته شوند. بهترین راه برای شستشوی این نوع فرش‌ها، این است که هر سه تا پنج سال یکبار شستشو داده شوند. اما فرش‌های پنبه‌ای، نایلون و یا پلی‌استری، که برای کاربردهای روزمره استفاده می‌شوند، باید هر شش ماه یکبار شسته شوند.

  • میزان استفاده

میزان استفاده، نیز یکی دیگر از عواملی است که در تعیین زمان مناسب شستن فرش تاثیر دارد. فرش‌هایی که در مناطق با تردد بالا قرار دارند، مانند راهروها و پذیرایی‌، باید هر شش ماه یکبار شسته شوند. در حالی که فرش‌هایی که در مناطق با تردد پایین‌تر قرار دارند، مانند اتاق خواب‌ها، می‌توانند هر یک تا دو سال یکبار شسته شوند.

  • نحوه نگهداری از فرش

نحوه نگهداری از فرش ها نیز از عوامل موثر در تعیین زمان مناسب شستن فرش است. اگر به شکل صحیح از فرش ها نگهداری نشده باشد و لکه های زیادی بر روی آن ایجاد شده باشد بهتر است در بازه های زمانی کوتاه شستشو انجام شود تا لکه ها بهتر شسته شوند. در غیر این صورت ممکن است برخی از لکه ها به طور کامل پاک نشوند.

 

بیشتر بخوانید: فرش وینتج چیست؟

زمان مناسب شستن فرش

  • میزان گرد و غبار و آلودگی

میزان گرد و غبار و یا آلودگی در محیط، نیز می‌تواند در تعیین زمان مناسب شستن فرش تاثیر داشته باشد. اگر در خانه شما افرادی با بیماری‌های تنفسی و یا حساسیت به گرد و غبار زندگی می‌کنند، باید فرش‌های خانگی شما هر شش ماه یکبار شسته شوند. همچنین، در صورتی که در محیط شما هوای گرم و خشک وجود دارد، شستشوی فرش باید هر شش ماه یکبار انجام شود.

  • فصل ها

شستشوی فرش ها برخلاف آنچه در باور مردم جا افتاده است در اسفند ماه صحیح نیست. در اسفند ماه هوا بارانی است و در بسیاری از مواقع شرجی و مرطوب نیز میباشد. بنابراین ممکن است فرش ها به خوبی خشک نشده و رطوبت باقی مانده در بین الیاف فرش میتواند منجر به ایجاد بوی نامطبوع یا پوسیدگی در طولانی مدت شود. بهتر است فرش ها در تابستان و بهار شسته شوند که مشکلاتی از این دست ایجاد نشود.

زمان مناسب شستن فرش

بیشتر بخوانید: علت شکستن فرش چیست؟

نتیجه گیری:

همانطور که در بالا ذکر شد، زمان مناسب شستن فرش، بستگی به چندین عامل دارد. در کل، فرش‌های خانگی باید هر شش ماه یکبار شسته شوند، اما در برخی موارد ممکن است نیاز به شستشوی بیشتر یا کمتری داشته باشند. در هر صورت، بهترین راهکار برای تعیین زمان شستشوی فرش، مشاوره با کارشناسان قالیشویی است که به شما راهنمایی دقیق تری خواهند داد. اگر شما هم به دنبال یک مجموعه قالیشویی با سابقه و معتبر هستید تا فرش هایتان را با خیال راحت ب آنها بسپارید، مجموعه بانو کرج آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. همچنین با استفاده از خدمات قالیشویی آنلاین در کرج میتوانید تا 20% تخفیف برای دریافت خدمات بگیرید. در صورت تمایل برای مشاوره رایگان و یا سفارش دهی با شماره 02634118 تماس حاصل فرمایید.

 

برچسب ها: زمان شستن فرش، شستن فرش در قالیشویی، بهترین زمان شستن فرش، زمان مناسب شست و شوی فرش، زمان مناسب شستن فرش‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *